Vinkkejä tapahtuman markkinointiin

Moni lippukunta järjestää kevätkauden aloituksen kunniaksi kaikille avoimia tapahtumia sekä erilaisia markkinointitempauksia. Nappaa tästä vinkit onnistuneeseen tapahtumamarkkinointiin.

Mieti kohderyhmä

Kenet haluat tavoittaa viestilläsi? Jos haluat tapahtumaan paikalle ihmisiä, joille partio tai lippukuntanne toiminta ei ole tuttua, oman lippukunnan some ei välttämättä ole tehokkain keino markkinoida. Mieti siis, mitä kautta voisit saada sanan liikkeelle. Hyviä paikkoja voivat olla ainakin seuraavat:

  • Oman paikkakuntasi tai alueesi Facebookin puskaradiot tai muut vastaavat someryhmät
  • Paikallismedia (sanomalehtihaku)
  • Ilmoitustaulu torilla, seurakunnan tiloissa, kirjastossa…

Herätä kiinnostus

Tee kiinnostava ja selkeä mainos. Kirjoita mitä, missä, milloin, kuka järjestää ja mistä saa lisätietoa. Teksti voi näyttää Facebook-ryhmässä vaikkapa tältä:

Kahvia ja lumilinnan rakentamista
Partiolaiset Esimerkin Eränkävijöistä järjestävät 22.1. klo 12-14 Kyläkyläsen torilla tapahtuman, jossa lapset pääsevät taiteilemaan yhdessä lumilinnoja. Kun lapset rakentavat linnoja, voivat huoltajat nautiskella vieressä kuumaa kahvia tai teetä. Reippaile rakentajillekin on tarjolla kuumaa juomaa. Tapahtuma on ilmainen ja avoin kaikille – tervetuloa mukaan.
Lisätietoja tapahtumasta voit kysellä allekirjoittaneelta tai kurkata nettisivuillemme: esimerkinerankavijat.partioscout.fi

Mainokseen kannattaa liittää kuva. Jos lippukunnallanne ei ole tuoreita kuvia, kannattaa vilkaista piirin tai SP:n kuvapankkeihin.

Vinkkejä paikallismediayhteistyöhön

Mitä tapahtuman aikana ja jälkeen?

Olette järjestäneet kivan tapahtuman, jonka eteen useampi lippukunnan johtaja on nähnyt enemmän tai vähemmän vaivaa. Ei siis jätetä hommaa puolitiehen!

Varmista, että joku (esimerkiksi tarpoja tai samoaja) ottaa kuvia tapahtumasta. Tapahtumasta kannattaa myös julkaista tunnelmia Instagramin tarinoihin jo tapahtuman aikana. Tärkeintä on, että tapahtuman hyvä tunnelma välittyy myös niille, jotka eivät päässeet paikalle. Kukapa ei haluaisi olla mukana harrastuksessa, jossa kaikilla näyttää olevan kivaa.

tietoa Kuvausluvasta

Tapahtuman aikana olette onnistuneet herättämään lukuisten ohikulkijoiden mielenkiinnon. Jes, hyvä te! Nyt ihmiset lähtevät sankoin joukoin etsimään netistä tietoa lippukunnastanne. Huolehdithan siis, että nettisivunne ovat ajan tasalla.

Nettisivut kuntoon

Apua on tarjolla

Älä jää yksin haasteiden kanssa. Ota yhteys piirin partiotoimistoon tai vaikkapa toiseen lippukuntaan, jossa markkinointi näyttää sujuvan erityisen hyvin.

Ilmoita lippukunnan markkinointitapahtumasta: kuksaan.fi/47425