Tiedote piha 2/2017

Piirihallituksen etäkokous 15.2.2017, GoToMeeting.

Superkokousviikonlopun palaute on ollut pääasiallisesti positiivista. Avoimuus on koettu hyvänä ja piirin luottistapahtumia pyritään jatkossakin järjestämään Superin kaltaisella vapaamuotoisella konseptilla.

Partioneuvostokokouksen ja Missä partio menee -päivän terveiset: Partioneuvosto järjestäytyi ensimmäisessä kokouksessa 28.-29.1. perehtymällä ja tutustumalla SP:n hallituksen hallitusohjelmaan. Piirinjohtaja ja toiminnanjohtaja osallistuivat Missä partio menee -päivään 11.2. Partioasemalla. Päivän suurin anti oli T&K -ryhmän tuottama laaja ja ansiokas materiaali, jolla kuvattiin partion nykytilaa. Päivän aikana pohdittiin partiotoiminnan vaikuttavuutta. SP varapuheenjohtaja Lasse Roiha kertoi, että SP:n hallitus alkaa valmistella partion strategian päivitystä.

Piirin Kevätkokouksen ja Kevätpäivien Partaharjulla 25.3.2017 suunnittelu on aloitettu, konsepti tulee olemaan 2016 tapahtuman kaltainen. Tapahtumassa on työpajoja ja piirin kevätkokous. Virallinen kokouskutsu julkaistaan Liplatus 1/2017 -lehdessä ja kokousmateriaalit hallituksen 3/2017 jälkeen vkon 11 alussa.

Toimiva Partiojohtaja 2017, hallitus päätti piirin ehdokkaasta Partiosäätiön Toimiva Partiojohtaja 2017. Valtuutettiin toiminnanjohtaja Pipsa Wilhelms ja piirinjohtaja Antti Matikainen tekemään ehdotus 26.2.2017 mennessä Partiosäätiölle.

Luottislista päivitettiin vuodelle 2017. Listan mukaan maksetaan kulukorvauksia piirin luottiksille koulutuksiin ja tapahtumiin osallistumisesta. Pestattu luottis huolehtii yhdessä piirin toimihenkilön kanssa, että tiedot päivittyvät Kuksaan.

Antti Matikainen, piirinjohtaja
antti.matikainen(a)partio.fi